Cena
Bezmaksas
Izpildes termiņš darba dienās
-
Uzzināt vairāk
Saņēmējs
Fiziska persona
Uzzināt vairāk
Saņemšanas ierobežojumi
-

Nonākot situācijā, kurā ģimene (persona) katastrofas vai citu no ģimenes vai atsevišķi dzīvojošas personas gribas neatkarīgu apstākļu dēļ pati saviem spēkiem nespēj nodrošināt savas pamatvajadzības un tai ir nepieciešama psihosociāla vai materiāla palīdzība, var vērsties pašvaldības sociālajā dienestā un lūgt palīdzību situācijas risināšanai.

Procesa apraksts

  1. Pakalpojuma pieprasīšana
    Pabalsta pieprasītājs vēršas Sociālajā dienestā, uzrāda personu apliecinošu dokumentu un iesniedz rakstveida iesniegumu, kuru parakstot, pilngadīgās personas dod Sociālajam dienestam atļauju izmantot pašvaldības un valsts datu reģistros pieejamo informāciju par sevi un ģimenes locekļiem un dokumenta kopiju (uzrādot oriģinālu), kas apliecina krīzes situācijas faktu.

    Iesniegumu var iesniegt klātienē (uzrādot personas apliecinošu dokumentu - pasi vai ID karti) vai portālā www.latvija.lv. Pa e-pastu nosūtītam iesniegumam ir jābūt parakstītam ar drošu elektronisko parakstu, pievienojot laika zīmogu.

  2. Apstrādes solis
    Pabalstu krīzes situācijā, kurā ģimene (persona) katastrofas vai citu no ģimenes (personas) gribas neatkarīgu apstākļu dēļ pati saviem spēkiem nespēj nodrošināt savas pamatvajadzības un tai ir nepieciešama psihosociāla vai materiāla palīdzība, piešķir līdz attiecīgā gada 1.janvārī spēkā esošās minimālās darba algas valstī divkāršam apmēram, neizvērtējot ģimenes (personas) ienākumus.

  3. Pakalpojuma saņemšana
    Sociālais dienests pabalstu piešķir un tā apmēru nosaka pamatojoties uz sociālā darba speciālista sniegto atzinumu, izvērtējot klienta sociālo situāciju, klienta spēju apmierināt savas pamatvajadzības, ņemot vērā krīzes situācijas izraisītās sekas un materiālos zaudējumus, kas radušies krīzes situācijas rezultātā, kā arī īpašuma un mantas apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem.